Leveranser

Vi använder DHL med spårbart paket för säker leverans.

 Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Leveranstid 5-7 dagar om inget annat uppges.

Vid restorder betalar vi den tillkommande fraktkostnaden.

Fraktkostnad inom Sverige

 

Fast pris för frakt 59 kr

 

Vi förbehåller oss rätten att f.n. sända paket endast inom Sverige

Det är alltid våra villkor och priser vid ditt beställningstillfälle som gäller, därför är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. Vi reserverar oss för tryck- och skrivfel samt orimliga priser.

Öppet köp

 

Ingen affär är avslutad förrän du har fått och godkänt dina varor!

 

Din ångerrätt, ångerfristen, gäller under 14 dagar, med undantag för specialbeställda varor. I det fall du ångrar dig skall du, innan du sänder varan i retur, skicka ett mail till oss med uppgifter om namn på beställaren, ordernummer och varuinformation för den vara du avser att skicka tillbaka. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varorna.

 

När du avser att utnyttja din ångerrätt:

Varan skall sändas åter i oförändrat skick. Eventuella etiketter/lappar skall sitta kvar och returen skall skickas i originalförpackningen, väl inslagen, motsvarande minst den transportförpackning som den sändes till dig i.

 

Returer sker på din egen bekostnad, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

Returer skall skickas med spårbart paket. Vi löser inte ut postförskott el. varor som sänds med efterkrav!

 

 

 

Ej uthämtade paket

 

Ej uthämtade paket innefattas inte av lagen om öppet köp, ångerrätten.

 

Dina varor finns på DHL’s utlämningsställe i 14 dagar. Ej uthämtade varor returneras till oss. För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig de faktiska omkostnaderna för frakter, expeditionsavgift och hanteringsavgift, som för närvarande är 350 kr, med varuefterkrav 400 kr.

 

Vi sänder dig en faktura på denna summa för betalning, oss tillhanda inom 10 dgr. I händelse av att vi måste sända en påminnelse, skickar vi kort därefter kravet vidare till kronofogden och då tillkommer ytterligare avgifter och dröjsmålsränta.

 

 

Reklamationer och fraktskador

 

Om någon vara är felaktig eller skadad vid leveransen så har du rätt att reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäcks.

Vid felaktigheter på varan s.k. reklamation, skall du kontakta oss via mail innan du sänder varan i retur. Normalt förfarande är att en använd vara repareras och att en oanvänd felaktig vara byts ut mot en ny om det är möjligt. Vi skickar reklamerade varor vidare till våra leverantörer för granskning och beslut.

 

Finns det fraktskador på ditt paket redan vid mottagandet, så skall du anmäla det direkt till paketutlämningsstället.

 

Vid byte, retur och reklamation står du som kund för transportrisken. Spara därför alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad.

 

 

 

Handla tryggt och skert med billmate