Öppet köp och Återbetalning

Ingen affär är avslutad förrän du har fått och godkänt dina varor!

Din ångerrätt, ångerfristen, gäller under 14 dagar, med undantag för specialbeställda varor. I det fall du ångrar dig skall du, innan du sänder varan i retur,
skicka ett mail till oss med uppgifter om namn på beställaren, ordernummer och varuinformation för den vara du avser att skicka tillbaka.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varorna.

 

När du avser att utnyttja din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som den var när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas, blir smutsig eller kommer bort förlorar du ångerrätten.

Varan skall sändas åter i oförändrat skick. Eventuella etiketter/lappar skall sitta kvar och returen skall skickas i originalförpackningen, väl inslagen, motsvarande minst den transportförpackning som den sändes till dig i.

Returer sker på din egen bekostnad, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

Returer skall skickas med spårbart paket. Vi löser inte ut postförskott el. varor som sänds med efterkrav!

 

Återbetalning

Återbetalning sker snarast och senast  inom 30 dagar efter det att vi fått tillbaka varan – varorna och konstaterat att de inte är använda el. skadade.
Om du betalat med betalkort, betalas beloppet tillbaka till ditt kort. Kontantbetalning genom bank och förskottsbetalning till vårt bankgiro återbetalas till ditt konto i din bank.

Vi följer konsumentlagstiftningen. Se även konsumentverkets hemsida, distansavtalslagen & E-handel.

Påtala eventuella fel inom skälig tid. Om vi inte kommer överens så rekommenderar vi att du vänder dig till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.

 

 

Handla tryggt och skert med billmate